Aadressi sisestamine veebipoe kasutajale peab olema lihtne ja mugav! 

Meie ruumiandmete ärijuht Anne Kokk kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu kodulehel sellest, kuidas aadressotsingu lisamine veebipoodi teeb lihtsamaks nii veebiostja kui ka kaupa laiali vedava kulleri elu. Avaldame selle loo nüüd ka oma blogis.

Pea igas veebipoes tuleb kaupa tellides täita vorm ja sisestada oma aadress. Tundub nii igapäevane asi, aga võib põhjustada nii kliendile kui ka kauplejale parajat peavalu: 

  • Mis on minu sihtnumber
  • Tegin aadressi kirjutades kirjavea ja süsteem võttiski selle nii vastu. Kuhu mu pakk nüüd läheb? 
  • Elan maal. Siin ei ole tänavanime ega majanumbrit, korterinumbrist rääkimata. 
  • Sisestatud on aadress Metsa 2, aga ei ole märgitud, millises asulas
  • Roosi, Metsa – milline neist on asula, milline talu nimi? 
  • Aadressiks on kirjutatud Sõpruse pst 3, Tartu; märkimata on korterinumber
  • Liiva 26, 9053 Haapsalu – sellist aadressi ei ole olemas


Osaliselt aitab eelpool kirjeldatud probleeme ennetada hästi koostatud aadressi sisestamise vorm, aga ka siin võivad esineda erinevad murekohad:  

  • Millised väljad peaksid olema kohustuslikud, millised mitte? Näiteks paljudel aadressidel ei ole korterinumbrit. Aga kui see on kogemata unustatud, siis kuhu peaks kuller suures kortermajas kauba viima? 
  • Kuidas vältida trükivigu, mille puhul saadetakse pakk näiteks Haki tänava asemel Heki tänavale? 
  • Aadressides on alati erandeid, aga kuidas teha sisestamise vorm mugavaks ka erandlike aadressidega klientide jaoks
  • Kauba väljastajatel, sorteerijatel ja kulleritel on lihtsam toimetada, kui aadressid on ühtse struktuuriga ja aadressi osad on ühesuguses järjekorras. 

Aadressi sisestamine veebipoes on võimalik teha lihtsaks ja kasutajale mugavaks aadressotsingu väljaga, mis on seotud korraliku andmebaasiga ehk veebipoodi on paigaldatud kaugühenduse rakendusliides (API), mille abil saab pood üle interneti kasutada aadresside andmebaasi. Siinkohal tasub märkida, et tasuta kättesaadavad andmebaasid ei pruugi olla korrastatud ja enamasti ei pakuta seal ka kliendituge. Tasulise teenusega kaasneb kindlus, et andmebaasist saadavad aadressid on korrektsed ning vajadusel saab ka konsultatsiooni ja arendaja abi, et aadressotsing veebipoodi üles seada. 

Lahendus on iseenesest teada-tuntud: aadressi sisestamisel pakub rippmenüü vormi täitjale automaatselt võimalikke variante. Sellega on aadressi sisestamise protsess tehtud võimalikult lihtsaks ja kiireks ning vigaste kirjete sisestamine on praktiliselt võimatu. Sellisel moel sisestatud aadress on üheselt mõistetav ja kulleritele lihtsasti arusaadav. See on ju lihtne, aga millegipärast leiab e-poodides siiski kahetsusväärselt vähe kasutust. 


Seega tehke oma klientide ja kullerite elu lihtsamaks ning tellimuste täitmine kiiremaks ja lisage oma veebipoodi aadressotsing. Väike asi, kuid tüütuid jamasid saab olema palju vähem. 😉

Uuri lähemalt: Regio API teenused – Regio

Veel postitusi

Orienteerumiskaart kui abivahend looduses liikumisel

Kui kuuled kuskil sõna „orienteerumine“, siis võib-olla pelgad seda proovida, sest sul on kujunenud eelarvamus, et tegu on võsas ragistamise ja mudas müttamisega. Tegelikult orienteerud sa iga päev, ise seda endale teadvustamata. Orienteerumisoskusel on meie igapäevaelus oluline roll, et jõuda punktist A punkti B. Selleks tuleb ümbritsevas ruumis langetada otsus, millist teed pidi sa sihtkohta … Vaata lähemalt

Regio kaardirakendus - Eesti apteegid

Veebikaart on hea visualiseerija  – apteekide kaardirakenduse lugu

Lugu sai alguse 2019 aastal augustis, kui klient pöördus meie poole sooviga arendada veebikaart, mis annaks ülevaate Eestis asuvatest apteekidest. Asukoha informatsioonist veelgi olulisemal kohal oli apteegireformiga seonduva info visuaalne edasiandmine: kas konkreetne apteek vastab 1. aprillist 2020. jõustuvatele nõuetele. Tellijal oli kaardirakendusega  kiire ning töö pidi valmima kahe nädala jooksul. Veebikaart pidi olema lihtne, … Vaata lähemalt

Regio, naviseadmed ja Eesti kaart

Pärast seda, kui 1.05.2000 kõrvaldati moonutus, mis segas tsiviilkasutuses GPSide täpset tööd, hakkasid Eestiski levima naviseadmed nagu käsi-GPS ’id ja veidi hiljem ka autoseadmed. Esialgu oli GPS-seadmetes Eesti kaardi asemel vaid mõned stiliseeritud suuremad maanteed ja tsaariaegne raudtee. Abi polnud muidugi kummastki. 2004. a pandi koostööpartneri poolt Regio andmebaasi alusel kokku esimene Magellani käsiseadmetele mõeldud kaart ja veidi hiljem … Vaata lähemalt