Kalamänguäpi uus versioon

Kalamäng on 2013. aastal loodud mobiilirakendus, kus saab hea ülevaate Eesti vetes elutsevatest kalaliikidest. Rakenduse on teinud kalanduse teabekeskus koostöös Mooncascade’i ja Regioga. Nüüd on kalamäng aga läbinud uuenduskuuri, tänu millele saab seda kasutada ka kõige uuemates nutiseadmetes. Äpp on sobilik nii lastele, täiskasvanutele kui ka kogenud kalameestele.

Äpis on kaks omavahel seotud lihtsat osa.

1) Esimene tutvustab Eesti vete 67 kalaliiki, kelle kohta saab otsida infot ning kuvada levikut kaardil. Kokku elab siin muidugi rohkem liike (umbes 85) – äpist jäävad välja eksikülalised ja omavahel väga sarnased liigid.

Sisuliselt on tegu andmebaasiga, kus on nimetatud iga kala iseloomulikud omadused, näiteks levik, suurus ja toitumine. Kala juures on ka pilt, mis näitab, milline ta õigupoolest välja näeb. Otsingukastist on võimalik ühe või teise kalani jõuda, kui kirjutada tema nimetus lahtrisse. Lisaks saab filtris märkida, milliseid kalasid sa nimekirjas näha soovid. Kui valid näiteks filtriks „elupaik”, siis kuvatakse, millised neist elavad meres, järves või jões. Filtreerida saab kalu ka toidu ja suuruse alusel.

Veel üks tore võimalus kalade levikust aimu saada on levikualade kuvamine kaardil, kus on näidatud suuremad veekogud Eestis. Nihutades kalu vasakule, tuleb kaardile punase värvi või punase triibutusega jõgede, järvede või mere piirkond, kus nad peamiselt elavad.

2) Teine osa on hariv mäng, kus on võimalik oma kalateadmised proovile panna. Mängija saab vastata küsimustele kõikide äpis olevate kalade kohta. Igale küsimusele saab vastata kolm korda: esimesel korral õigesti vastates teenib mängija kolm, teisel kaks ja kolmandal ühe punkti. Iga kala kohta on viis küsimust:

  1. Mis kala on pildil?
  2. Kus kala elab?
  3. Kui suur on kala?
  4. Mida kala sööb?
  5. Milline kala kohta käiv väide on õige?

Kalamäng on saadaval nii Android- kui iOS-seadmetele. Lae äpp alla ja avasta veealust maailma!

Kalamäng App Store’ist

Kalamäng Google Playst

Veebi- ja nutirakendus „Kalapüügipiirangud”

Regio abil sai omal ajal teoks projekt, mille raames loodi kalanduse teabekeskusele kalapüügipiirangute kaardirakendus. Siin on hea ülevaade, millistes veekogudes ja mis ajaperioodil piirangud kehtivad. Seadete alt on võimalik kaardikihte sisse-välja lülitada. Kaardil kuvatakse värvide abil areaalidega piiranguid, liikumispiiranguid ning kaitstavaid objekte.

Rakendus on hea abivahend kalalemineku planeerimisel. Lisafunktsioonina saab otsida huvipakkuvat veekogu või aadressi ja koordinaate ning arvutada teekonda punktist A punkti B. Nutiseadmes on võimalik GPSiga positsioneerida oma asukohta.

Kalapüügipiirangute kaardirakendus

Veel postitusi

Koive jõe ürgorg võtab hinge kinni

Jalgrattaga Riiast Tartusse

Sissejuhatus Lätis jalgrattaga matkamine pole minu jaoks esmakordne kogemus. Õigupoolest rändan igal suvel nädalajagu rattaga Eestis või ümbruskonnas ning Lätti on tee mind viinud üsna mitu korda. Eelmisel aastal alustasin Põlvamaalt Veriorast ning sõitsin läbi kogu Ida-Läti Daugavpilsi linna Valgevene piiri lähedal. Seekord oli mul vaja olla reede hommikul kindlasti Tartus ning alustades rattasõitu esmaspäeval … Vaata lähemalt

Regio Eesti teedeatlas Väino Laisaar

Suur sõõr ümber Eesti – talvine automatk Väino Laisaarega

Rännumees, automatkaja ning matkasarju tootev reisioperaator Väino Laisaar otsustas sõita ühe suure sõõri ümber Mandri-Eesti, Saaremaa ja Hiiumaa ning vaadata, mida põnevat sellele teekonnale jääb. Plaan nägi ette, et sõidetakse mööda äärmisi mõistlikke teid sedasi, et nädalaga otsad ilusasti kokku saaks.  Eestiääretee automatk videoblogi Vol 1 saab vaadata siit: Eestiääretee automatk Vol. 2 Eestiääretee automatk … Vaata lähemalt

Orienteerumiskaart kui abivahend looduses liikumisel

Kui kuuled kuskil sõna „orienteerumine“, siis võib-olla pelgad seda proovida, sest sul on kujunenud eelarvamus, et tegu on võsas ragistamise ja mudas müttamisega. Tegelikult orienteerud sa iga päev, ise seda endale teadvustamata. Orienteerumisoskusel on meie igapäevaelus oluline roll, et jõuda punktist A punkti B. Selleks tuleb ümbritsevas ruumis langetada otsus, millist teed pidi sa sihtkohta … Vaata lähemalt